Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2008

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΜΑΡΤΗ

Η αντιρατσιστική-αντιφασιστική συναυλία στην οποία καλούσαν δεκάδες φορείς και συμμετείχαν εθελοντικά εξίσου δεκάδες καλλιτέχνες, θα πραγματοποιηθεί τελικά την επόμενη Παρασκευή 28 Μάρτη, στην πλατεία Συντάγματος, με ώρα έναρξης τις 6.00 μμ. Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα στην συντριπτική του πλειοψηφία θα υλοποιηθεί ως έχει.

Ευχαριστούμε τους καλλιτέχνες που προσφέρθηκαν για την μεταφορά της συναυλίας για την επόμενη Παρασκευή.

Παρακαλούμε για την αναπαραγωγή της πληροφορίας, ώστε να καταστεί δυνατή η με μεγάλη επιτυχία πραγματοποίηση της συναυλίας στη νέα της ημερομηνία.

Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2008

21 Μάρτη 2008 : Παγκόσμια μέρα δράσης κατά του ρατσισμού

21 Μάρτη 2008Παγκόσμια μέρα δράσης κατά του ρατσισμού
ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΑΣΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΜΜΟΡΙΕΣ
Η 21η Μάρτη είναι παγκόσμια μέρα αντιρατσιστικής δράσης. Κυβερνητικοί ή άλλοι αξιωματούχοι θα βρουν την ευκαιρία για μεγαλόστομες δηλώσεις και ευχολόγια. Όμως για όλους εμάς αυτή θα είναι άλλη μια μέρα αγώνα. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς… …όταν συνεχίζεται η ομηρία εκατοντάδων χιλιάδων μεταναστών, …όταν τα παιδιά των μεταναστών είναι παιδιά χωρίς δικαιώματα –ούτε καν στο όνειρο, …όταν η παροχή ασύλου στην χώρα μας παραμένει ντροπιαστικά μηδενική, …όταν οι πρόσφυγες –στην Πάτρα ή άλλου- γίνονται «άνθρωποι-σκουπίδια» σε «επιχειρήσεις-σκούπα», …όταν ο βασανιστής αστυνομικός των ανήλικων μεταναστών στο τμήμα της Ομόνοιας, πέφτει στα «μαλακά», …όταν κρατικοί λειτουργοί υπεύθυνοι βασανιστηρίων και ρατσιστικών συμπεριφορών, παραμένουν προκλητικά ατιμώρητοι, …όταν φασιστικές συμμορίες δολοφόνων όπως η Χρυσή Αυγή, χαίρουν ανοχής από άνδρες των δυνάμεων της τάξης. Αυτή λοιπόν την μέρα κοινωνικοί και πολιτικοί φορείς οργανώνουμε αντιρατσιστικές δράσεις, συναυλίες, και κινητοποιήσεις. Πρόσφυγες και μετανάστες/ριες, ντόπιοι νέοι και εργαζόμενοι/ες ενώνουμε τη φωνή μας και τις δυνάμεις μας ενάντια στο νέο-φασισμό, στο ρατσισμό και για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μεταναστών και των προσφύγων.
ΓΙΑΤΙ: Οι μετανάστες και οι πρόσφυγες δεν αποτελούν κίνδυνο και απειλή για κανέναν. Είναι θύματα των πολέμων, των δικτατοριών, της φτώχειας και της καταλήστευσης των χωρών τους από τη Δύση. Όταν παίρνουν το δρόμο της προσφυγιάς γίνονται όμηροι της αντι-μεταναστευτικής πολιτικής της Ελλάδας και της Ε.Ε. Δολοφονούνται στα ανατολικά σύνορα και καταδιώκονται με εκτεταμένες επιχειρήσεις-σκούπα στις δυτικές πύλες της χώρας.
Στοιβάζονται σε άθλιες συνθήκες σε στρατόπεδα κράτησης αντί να φιλοξενούνται σε ξενώνες υποδοχής. Όσοι με κίνδυνο της ζωής τους καταφέρνουν να περάσουν στην ενδοχώρα, δουλεύουν στις σκληρότερες και τις πιο κακοπληρωμένες δουλειές. Συχνά γυναίκες και παιδιά πέφτουν θύματα κυκλωμάτων trafficking. Με ευθύνη των κυβερνήσεων η πλειοψηφία των προσφύγων, μεταναστών και μεταναστριών, στερείται νομιμοποιητικών εγγράφων, ασφάλισης και πολιτικού ασύλου για να κερδίζουν οι εργοδότες και τα κυκλώματα. Τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα όλων των εργαζομένων συμπιέζονται και οι εργασιακές συνθήκες απορυθμίζονται. Η εργοδοτική εισφοροδιαφυγή και η μεγάλη κλοπή των ταμείων, προστατεύεται από την κυβέρνηση, την ίδια ώρα που καλεί όλους εμάς –ντόπιους και μετανάστες- να πληρώσουμε τα ελλείμματα που αυτοί προκάλεσαν. Και οι μετανάστες και πρόσφυγες, μετατρέπονται σε ανθρώπους χωρίς φωνή και δικαιώματα, εύκολη λεία στη ρατσιστική βία και την αστυνομική καταστολή που γενικεύεται επικίνδυνα.
ΓΙΑΤΙ: Η αύξηση των οργανωμένων επιθέσεων ρατσιστικών συμμοριών παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις. Δεκάδες κρούσματα βίας ενάντια σε μετανάστες, στέκια και νεολαίους αντιρατσιστές έχουν καταγραφεί τους τελευταίους μήνες. Μετά από τα γεγονότα της 2ης Φλεβάρη δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Μπροστά στα μάτια όλων των πολιτών αποκαλύφθηκε από τις τηλεοπτικές εικόνες των κεντρικών δελτίων ειδήσεων αυτό που οι αντιρατσιστικές οργανώσεις καταγγέλλουν από καιρό. Nεοναζί δρουν με την ανοχή ανδρών της ΕΛ.ΑΣ. Μαχαιρώνουν και ανοίγουν κεφάλια, εφορμούν μαζί με τα ΜΑΤ και στη συνέχεια κρύβονται στις γραμμές τους! Η πρόκληση είναι μεγάλη και απαιτεί την άμεση μαζική κινητοποίηση της κοινωνίας. Ντόπιοι και μετανάστες δεν έχουμε τίποτε να χωρίσουμε. Είμαστε σύμμαχοι και συναγωνιστές στην πάλη για ένα καλύτερο αύριο. Αγωνιζόμαστε ενάντια στο ρατσισμό και την καταστολή, τη φτώχεια, την ανεργία και την ανασφάλιστη εργασία, τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις της Δύσης και τους πολέμους που δημιουργούν εκατομμύρια προσφύγων.

ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΝΑ ΧΩΡΑΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ
Διεκδικούμε:
- Νομιμοποίηση και ίσα δικαιώματα για τους μετανάστες και τις οκογένειές τους - Ελληνική υπηκοότητα στα παιδιά τους που γεννιούνται και σπουδάζουν εδώ- Άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες, να κλείσουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών και προσφύγων- Να σταματήσουν οι επιθέσεις ρατσιστικών συμμοριών εναντίον μεταναστών. Να συλληφθούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι- Καμία ανοχή σε φασιστικές οργανώσεις όπως η Χρυσή Αυγή, που αποδεδειγμένα ευθύνονται για δεκάδες εγκληματικές επιθέσεις- Να σταματήσει η ρατσιστική βία από όργανα της τάξης, να τιμωρηθούν οι αστυνομικοί που ευθύνονται για βασανισμούς στο Α.Τ. Ομόνοιας και εκείνοι που κάλυψαν τη δράση νεοναζί στις 2 Φλεβάρη
Αντιρατσιστική Συναυλία Παρασκευή 21 Μάρτη, 6 μ.μ., Πλατεία Συντάγματος
Συμμετέχουν εθελοντικά μέχρι στιγμής οι παρακάτω καλλιτέχνες και τα μουσικά σχήματα (και ο κατάλογος διευρύνεται):
* Γιάννης Γιοκαρίνης * Στάθης Δρογώσης * Γιώτης Κιουρτσόγλου * Μαρίζα Κωχ * Πάνος Μουζουράκης * Λάμια Μπεντίουϊ * Λάκης Παπαδόπουλος * Νατάσα Παπαδοπούλου * Θανάσης Παπακωνσταντίνου * Μύρωνας Στρατής * Μανώλης Φάμελος * Γιάννης Χαρούλης * Alejandro Diaz * Martha Moroleon * Βασίλης Βασιλάτος «Ιστορίες για Κρουστά» * Έλιτρον * Ερίσμα * Πρώτες Γιορτές * Υπόγεια Ρεύματα * Clandestinos * Graviton * Baduca * Kilombo * Lopez Lumbu * Magic De Spell

Καλούν οι φορείς:
ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, Ελληνικό Κοινωνικό Φόρουμ, Ελληνικό Φόρουμ Μεταναστών, Συσπείρωση Δημοσιογράφων-Δούρειος Τύπος, Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, YRE-Νεολαία ενάντια στο ρατσισμό στην Ευρώπη, Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών, Δίκτυο Πολιτικών και Κοινωνικών Δικαιωμάτων, Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη, Κίνηση «ΑΠΕΛΑΣΤΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ», Υπερπόντια Πακιστανική Συμμαχία, Κοινότητα Μπαγκλαντές, Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου Ερυθρός Σταυρός, Ένωση Αφρικανών Γυναικών, Παγκόσμια Πορεία Γυναικών (Ελληνικό Δίκτυο), Νεολαία για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία, Ελληνοαλβανικός Σύνδεσμος Φιλίας «ΣΩΚΡΑΤΗΣ», Εθελοντική Εργασία Αθήνας, Ένωση Εργαζομένων, Ανοιχτή Πόλη, Άνω-Κάτω στο Καλαμάκι, Δημοτική Κίνηση «Στάση Βύρωνα», Λιμάνι της Αγωνίας, Φοιτητικοί σύλλογοι, Δίκτυο Αυτόνομων Ριζοσπαστικών Αριστερών Σχημάτων, Αριστερά Σχήματα, Παιδεία Μάχης, Φοιτητές-τριες Ενάντια στο Σύστημα, Μαθητές-τριες Ενάντια στο Σύστημα, Μαθητικό Ξεκίνημα, Μαθητικό έντυπο «Εκτός Ύλης», Νεολαία ΣΥΝ, ΑΚΟΑ, ΔΕΑ, Ξεκίνημα, Κόκκινο, ΟΚΔΕ/Σπάρτακος, ΚΟΕ, Οικολόγοι-Πράσινοι .
Η διοργάνωση παραμένει ανοιχτή για κάθε κοινωνικό ή πολιτικό φορέα που επιθυμεί να συμμετάσχει
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210-3809319, 6974363037, 210-3306286, 6972426166, 210-2213018

Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2008

«Γραπτά Μυνήματα . . . »

Πολύ κουβέντα τελευταία γίνεται για το ρόλο της τεχνολογίας στη διαμόρφωση ενός νέου είδους ανθρώπου (ΗΟΜΟ TEHNOLOGIKUS), πλήθος επιχειρημάτων για το ότι δήθεν αποξενώνει τους ανθρώπους, σκοτώνει τη δημιουργική σκέψη, την έμπνευση, το συναίσθημα.
Προσωπικά πιστεύω πως όποιος έχει την ανάγκη να εκφραστεί, να εκθέσει τα εσώψυχά του, τις ευαισθησίες, τα πάθη του θα βρει τρόπο να το κάνει με ότι μέσα έχει στη διάθεσή του. Από μολύβι και χαρτί ή το πληκτρολόγιο, τον καμβά και το πεντάγραμμο, μέχρι σε παπύρους και δέρματα, στο ξύλο και την πέτρα ακόμα. Μην ξεχνάμε ο Αλέκος Παναγούλης έγραφε στίχους στο κελί του πάνω σε χαρτί από πακέτο τσιγάρων με το αίμα του . . .
Θα μου πείτε . . . πού τα θυμήθηκα τώρα όλα τα παραπάνω;
Εχτές σκαλίζοντας τη βιβλιοθήκη μου ψάχνοντας για κάτι άλλο, τυχαία έπεσα σ’ ένα βιβλιαράκι με ποιήματα του αδελφικού φίλου μου Νάκη Σαρρηγιάννη, «ΓΡΑΠΤΑ ΜΥΝΗΜΑΤΑ» ο τίτλος, στιχάκια γραμμένα όλα τους στα πλήκτρα του κινητού τηλεφώνου του, διεσπαρμένα στις «μνήμες» των συσκευών μας ( γνωστών και φίλων ).
Παραθέτω δυο “απανθίσματα” θεωρώντας δεδομένη την άδεια «αναπαραγωγής με κάθε μηχανικό ή ηλεκτρονικό μέσο κ.λ.π. κ.λ.π. . . . . χε χε χε . . . »


« ΑΤΜΗΤΑ »
Τα βράδια, όταν κοιμόμαστε
στους δρόμους σεργιανάνε
τα όνειρα και οι επιθυμίες μας …

Συναντώνται στις πλατείες
και καμώνονται ότι δε γνωρίζονται …

… Το πρωί παίρνουν τα γύρω βουνά,
όπως στα χωριά τα κοπάδια
με το χάραμα …

«ΑΙΓΕΑΣ»
… Και κάρφωσα το κορμί μου στο Αιγαίο.
Αμετάκλητα. Όπως ο Θάνατος!

… Ο Ήλιος έγνω την Δύσιν αυτού …

… Αχ ο Θησέας, που ξέχασε
να υποστείλει τα μαύρα πανιά !
Αχ κι εμείς, που ξεχάσαμε
να τα αναρτήσουμε !

… Αλλά δεν πειράζει …
Ο Μύθος έτσι Διευθετήθηκε !
Από το βράχο του Ποσειδώνα.
Κύμα το κύμα
και μέχρι την άκρη της Πραγματικότητας.


Ακόμα ένα που ανέσυρα από τη μνήμη του τηλεφώνου μου, που ευχάριστα με εξέπληξε παραμονή πρωτοχρονιάς τρεις ώρες πριν να μπει το 2007 εκεί που βρισκόμουνα - (σε ένα χαμάμ στην Καζαμπλάνκα) – διακοπές . . .

Με ουράνιο τόξο για χαμόγελο
και χαρωπά χοροπηδώντας,
πρωτοχρονιά βαράει τα καμπανάκια του
κι ολοχρονίς ας σέρνει τις ευχές μας.
Ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος !
Α. Σ.
Και φυσικά η απάντησή μου φυσιολογικά καθυστερημένη λόγω και της διαφοράς ώρας . . .

Στριφογυρνώντας σαν χάμστερ στη ρόδα . . .
στη λογική της μέγγενης του χρόνου,
ας μη μπούμε . . .
ΖΗΤΩ το 1953 . . .
Side - Side

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2008

Τα «ΦΡΑΤΖΟΛΙΑ» του χωριού μου

«Απ’ τα’ Αη-ντωνιού και πέρα
δώσ’ του φουστανιού σ’ αέρα»
Tο τοπικό «καρναβάλι» της Νοτιοδυτικής Σάμου τα «Φρατζόλια» έχει βαθιές ρίζες που φτάνουν αιώνες πίσω. Απ’ τ’ Αη-ντωνιού και πέρα παρέες με μασκαράδες ντυμένοι με ότι πρόχειρο βρεθεί δημιουργώντας με αυτοσχεδιασμό αστείες φιγούρες, κυκλοφορούν τα σκοτεινά βράδια στα σοκάκια θορυβώντας με πειράγματα στους διαβάτες, μπαίνουν στα καφενεία και σε σπίτια, χορεύουν, τραγουδούν και επιζητούν κεράσματα χωρίς να αποκαλύπτουν την ταυτότητά τους, (σαν Bloggers καλή ώρα) …
Τα φρατζόλια συρρέουν κατά παρέες την Κυριακή της δεύτερης Αποκριάς στην αίθουσα του Πολιτιστικού συλλόγου κι από κεί αρχίζουν την «παρέλασή τους» στις ρούγες του χωριού μέσα σε τρελό κέφι και απρόοπτα δίνοντας την παράστασή τους σε γειτονιές, πλατείες και καφενεία με την συμμετοχή και παρακολούθηση πλήθους κόσμου.
Τα τελευταία χρόνια πιο οργανωμένες ομάδες καταπιάνονται και σατιρίζουν τα πιο επίκαιρα «καυτά» θέματα τοπικά και γενικότερα όπως την «Μπάντα του Δήμου», τα «Πεδία Βολής», τον «Καραγκιόζη» του Πολ. Συλλόγου, τη «Νόσο των πουλερικών» κ.α.- Στο τέλος καταλήγουν πάλι στη λέσχη του Συλλόγου όπου και ακολουθεί γλέντι με ζωντανή μουσική, τα λεγόμενα «αδιάντροπα» αποκρηάτικα τραγούδια που κανείς δεν κοκκινίζει ακούγοντάς τα, με χορό, μεζέδες και άφθονο κρασί μέχρι πρωίας.

«Λέτι μ’ του να σας χαρώ, τσ’ μάνας σας του μαλλιαρό.
Τώρα είν’ απουκρηές κι του κάν’νι κι οι γριές.
Μια γριά μουνουδουντού π….σα γύριβι παντού
κι άλλη μια ξικλειδουμέν’ πού…α ήθιλ’ η καημέν’.
Μεσ’ του παλιουκάνατου βάλ του κι τραντάνατου
μεσ’ τουν παλιουντινικέ βάλτου μ… σ’ να πιεί καφέ.
Χέστι μ’ του τσιρλίστι μ’ του λιανουκατουρήστι μ’ του.
Του μ……ί και του χταπόδ’ όσου του χτυπάς απλών’
Του μ….ί του τρικαντό έχει κάμαρις ουχτώ
μα η καταμισνή καμάρα είνι φόβους κι τρουμάρα.
Του μ…..νί δεν είν’ αρνί να του βάλεις στου παχνί
το μο…..ί θέλει παιχνίδια με τον π…… ο και τα’ αρ……ια.
Του μ….ού σου του γλουσίδ’ μούδουσι κλουτσά στ’ αρ…..δ’.
Το μ.....ί σου κι ένα πράσου τι μου δίνεις να στου πιάσου.
Πού…α ακούμπ’σι στου μηρί σ’ χιριτίσματα στου μ…ί σ’.
΄Αμα κάτσ’ς κι τουνι φας στουν Παράδεισου θα πας
άμα λάχ’ κι δε καθήσ’ς Νααάάά Παράδεισου θα ιδείς.
κ.λ.π. . . . . . κ.λ.π. »











Η λέξη «Φρατζόλια» πιθανότατα προήλθε από τη φράντζα, που σημαίνει στόλισμα, τα δε Διονυσιακά δρώμενα στο τοπικό αυτό «καρναβάλι» δεν έχουν καμμιά σχέση με τα ξενόφερτα «Show» που θεωρούν υποχρέωση όλοι δήμοι να προσφέρουν στους πολίτες τους, αλλά είναι συνέχεια μιας μακρόχρονης λαϊκής παράδοσης που φτάνει σύμφωνα με κάποιες γνώμες στα αρχαία «Ανθεστήρια» κατά τα οποία οι πρόγονοί μας γιόρταζαν τον ερχομό της Άνοιξης με ότι αυτή φέρνει στη ζωή και τη διάθεση των ανθρώπων, αλλά ταυτόχρονα ήταν και μια γιορτή αφιερωμένη στους νεκρούς. Πίστευαν ότι κατά τη δεύτερη μέρα των Ανθεστηρίων, άνοιγαν οι πύλες του Άδη και οι νεκροί ανέβαιναν στον Απάνω Κόσμο όπου παρέμεναν για τρεις μέρες. Σ’ αυτό το διάστημα πολλοί θέλοντας να παραστήσουν τους πεθαμένους που κυκλοφορούσαν κρυφά ανάμεσα στους ζωντανούς, μεταμφιέζονταν και συμπεριφέρονταν αλλόκοτα χορεύοντας και πηδώντας. Οι άνθρωποι τους έκαναν μεγάλες τιμές και τους ταΐζανε «πανσπερμία», ένα παρασκεύασμα από σπόρους δημητριακών και όσπρια που θυμίζει τα κόλλυβα των μνημόσυνων και του Ψυχοσάββατου.- Τις μέρες της Αποκριάς κυκλοφορούσε επι σειρά ετών και το σατυρικό έντυπο «Ο Άραψ , μια ... καθημερινή εφημερίδα εκδιδόμενη άπαξ του έτους» αλλά μ’ αυτόν θα ασχοληθώ άλλη φορά εκτενέστερα.